Перейти вниз Перейти вгору

Поради клієнтам

Щоб бути у безпеці від шахраїв при користуванні послугами Нової пошти, рекомендуємо вам прислухатися до кількох порад.

«Надійна покупка» на торговельних майданчиках:

  • При розміщенні оголошення використовуйте послугу «Надійна покупка» (на сайті olx.ua – «OLX доставка»; на сайті prom.ua та bigl.ua – «Покупка без ризику») та ніколи не переводьте передплату на картки – це 100% шахрайські схеми;
  • Вказуйте в оголошенні повну суму за товар, яку ви хочете отримати на банківську картку;
  • При відправленні товару використовуйте номер експрес-накладної (ЕН), зазначений в особистому кабінеті торговельного майданчика;
  • Не використовуйте номер ЕН, який передають вам особистим повідомленням інші особи (зокрема від імені торговельного майданчика);
  • При відправленні товару вказуйте його реальну оціночну вартість та уважно перевіряйте у відділенні всю інформацію, зазначену в ЕН;
  • Відстежуйте посилку виключно на офіційному сайті або у мобільному додатку. Не переходьте за підозрілими посиланнями від невідомих людей (зокрема від продавця/покупця, з яким уклали угоду) – це можуть бути підробні сайти та додатки, сайти-двійники тощо.

Міжнародна доставка:

  • Не вводьте особисту інформацію на підозрілих сайтах;
  • Встановлюйте надійні та не однакові паролі до кабінетів на сайтах закордонних інтернет-магазинів та періодично змінюйте їх, особливо якщо в них зберігаються дані платіжних карток;
  • Уважно ставтеся до пропозицій, вартість яких істотно відрізняється від аналогічних. Варто порівняти ціни на подібні товари на інших ресурсах, адже є ризик потрапити на підробку чи недобросовісного продавця;
  • Завжди вказуйте реальні опис і вартість замовленого товару та повні дані одержувача – ПІБ, номер мобільного телефону та електронну пошту;
  • Зберігайте записи всіх фінансових транзакцій. Вони обов’язково знадобляться у випадках відкриття спорів по поверненню товарів чи коштів;
  • Не повідомляйте трек номер, особисті дані й деталі замовлення стороннім особам.

Рекомендації по NP Shopping

  • Сервіс не передбачає здійснення доставок особі, дані якої відрізняються від даних, зареєстрованих в особистому кабінеті. Одержувачем, платником за товар та одержувачем в Україні має бути одна і та ж особа;
  • Прізвище та ім’я клієнта, зазначені в особистому кабінеті, на банківській картці та безпосередньо на відправленні, повинні збігатися;
  • Під час реєстрації вказуйте ім’я та прізвище так, як вони записані в закордонному паспорті, використовувати псевдонім чи вигадане ім'я заборонено;
  • При реєстрації замовлення, що надійде на склад Європи, потрібне підтвердження способу оплати. Завантажте фото лицьової сторони платіжної картки, з якої ви оплачували товар, з прихованим, окрім 4-х перших та 4-х останніх цифр, номером. Якщо ви оплачували через PayPal, додайте знімок екрану з підтвердженням;
  • При реєстрації замовлення, яке надійде на склад Європи, потрібне підтвердження особи, яка оплачує товар (одержувачем, платником за товар та одержувачем в Україні має бути одна і та ж особа). Заповніть поля паспортних даних та ІПН. Якщо немає ІПН, внесіть «1111111111»;
  • Не здійснюйте покупку за допомогою засобів платежу, що не визнані чинним законодавством держави продавця чи України.

Відправка коштовних речей:

  • Завжди вказуйте в описі вантажу реальний вміст і вартість відправлення для гарантії безпеки, не маскуйте коштовні речі під одяг та інші предмети побуту;
  • Завжди вказуйте реальні дані в ЕН;
  • При відправці техніки вказуйте в описі серійний номер та IMEI;
  • Перевіряйте правильність вказаних в ЕН даних.

Заходи безпеки:

  • Ніколи нікому та ні в якому разі не передавайте секретні коди та паролі для входу в особистий кабінет. Вони можуть приходити в смс, в месенджерах, або на електронну пошту. Вони призначені тільки вам і нікому більше. Якщо хтось дізнається пароль для одного облікового запису, то зможе отримати доступ до вашої електронної пошти, адреси та навіть грошей.
  • Якщо у вас хтось просить назвати пароль до особистого кабінету – припиніть розмову – це 100% шахрай. Представники Нової пошти за жодних обставин не запитують у вас коди до особистого кабінету, паролі\коди для оформлення переадресації відправлення, 3-значний номер на звороті картки, PIN-код до картки, пароль для входу в інтернет-банкінг, тощо.
  • Регулярно перевіряйте список довірених застосунків (мобільних телефонів, ПК), які мають доступ до ваших акаунтів та видаляйте ті, якими ви не користуєтесь.
  • Нова пошта може попросити вас назвати код з смс виключно при отриманні посилки без документів у відділенні, який генерується автоматично у відділенні.
  • Уважно перевіряйте сайт чи мобільний додаток, на яких вводите пароль до особистого кабінету. У Нової пошти єдиний офіційний сайт та мобільний додаток. Шахраї можуть підробляти сайти та мобільні додатки та видавати їх за офіційні. Захищений сайт містить в стрічці адреси https:// та значок «Замочок». Додатково перевірте відгуки на сайт через пошукові системи. Перевірити сайт можна за допомогою спеціального сервісу Кіберполіції або сервісу Асоціації “ЄМА”.
  • Пароль до особистого кабінету Нової пошти має бути унікальним та не використовуватись для інших сервісів. Не можна використовувати паролі, які: легко вгадати, наприклад, "Qwerty123", використовувалися раніше для облікового запису, починаються або закінчуються пробілом. Пароль має містити принаймні 8 символів. Це можуть бути комбінації літер, цифр і символів. Надійний пароль допомагає захистити: особисту інформацію, електронні листи, файли й інші дані, обліковий запис від зламу.
  • Не передавайте стороннім особам скани ваших документів (паспорт, ІПН). Нова пошта згідно з фінмоніторингом сканує документи тільки в разі оплати готівкою на суму понад 5000 грн. Якщо сторонні особи просять вас для оформлення замовлення надати скани документів – припиніть розмову – це 100% шахрай.
  • Розкривайте лише 16-значний номер картки – цифри на лицьовій стороні картки – це адреса, за якою вам можуть надсилати на рахунок гроші. Для отримання платежу на вашу картку від іншої особи або організації достатньо назвати тільки цей 16-значний номер та ПІБ. Якщо у вас хтось запитує інші дані – 3-значний код на звороті картки, код з смс/повідомлення у месенджер, пароль до інтернет-банкінгу або PIN-код – припиніть розмову – це 100% шахрай.
  • Тримайте в секреті 3-значний номер на звороті картки – це ключ до вашого рахунку. Вони необхідні виключно для введення вами у відповідне поле під час онлайн-покупок та платежів. Якщо у вас хтось просить назвати ці цифри або набрати в тональному режимі – припиніть розмову – це 100% шахрай.
  • Телефонуйте в банк тільки за номером, вказаним на звороті своєї картки. Якщо вам прийшло повідомлення від банку про блокування картки, або про підтвердження списання коштів за покупку, яку ви не здійснювали, та надається номер телефону – не набирайте цей номер. Зателефонуйте за номером, який вказано на звороті вашої картки.
  • Представники Нової пошти, вашого банку, комунальних служб, тощо за жодних обставин не будуть запитувати у вас 3-значний номер на звороті картки, PIN-код до картки, коди з смс/повідомлень у месенджерах, пароль для входу в інтернет-банкінг.

Якщо ви зрозуміли, що отримувач – шахрай: максимально швидко напишіть заяву на повернення вантажу, щоб вантаж не видали одержувачу. Використовуйте найзручніший спосіб – зверніться до оператора у відділенні, або до служби підтримки в мобільному додатку чи через гарячу лінію (0-800-500-609).

Випадково розкрили дані платіжної картки шахраям – негайно дзвоніть на гарячу лінію банку за телефоном, вказаним на звороті картки.

Контакти людини-шахрая, яка намагалася дізнатися конфіденційну інформацію або посилання на підробний сайт, сторінку в соцмережах чи мобільний додаток передайте у Кіберполіцію за посиланням або зателефонувавши за номером – 0 800 505 170.